Subscribe:

Benim gözümde Oğuz Atay


Ben, bir yıl önce, facebook'ta Olric ile ilgili yazılan alaylı yazılarla tanıdım Tutunamayanlar'ı ve Oğuz Atay'ı.
''-Manita lazım Olric
+Kader efendimiz.
-Kim o güzel mi?
+Kısmet diyorum efendimiz.
-Oğlum farketmez ayarla birini :D''
 gibi saçma sapan şeyler. 

Neyse işte bu tür komedi sayfalarının birinde, birisi: ''Olric ; Oğuz Atay'ın Tutunamyanlar romanındaki dış ses'' yazmış. Allah Allah, ne tuhaf şey. Gittim kitapçıya, son bir tane kaldı dedi. ''Otuz beş, ama otuza yaparız.'' Haftalığın ile alıcaktım. Sağolsun babam aldı bana kitabı. ''Yeter ki oku.'' dedi. Sevindim.
Aldım kitabı. Baya kalın tabii. Başladım ama sarmadı, mutluydum, ne işim olurdu böyle karamsar cümlelerle.
Sanırsam sayfa altmışta bıraktım. Bu arada hayatımda hiç kitap okumamıştım. Ben de tek kitabımı, kaldırdım bir dolaba. Sonra aradan aylar geçti, yazdı, kış oldu. Bir de, (bir değil birsürü) sevgilim oldu. Aradan biraz daha geçti, sadece bitane oldu. Ayrılık filan, dertlendim tabii. Mutsuzdum, kendime bir hobi yaratmalıydım.
Bu arada Tutunamayanların internet sayfasındaki alıntılara baktım, çok güzeller.
Başladım okumaya, yaklaşık bir ayda bitirdim kitabı ve hayatımda kitapsız geçen tüm günlere lanet ettim.
Ardından İskender Pala, Amın Maalouf ardından... Gün geldi, günlük tutmaya başladım, heryerde Oğuz Atay'ı ve Tutunamayanlar'ı anlattım. Oğuz Atay'ı seven hatta Tutunamayanlar'ı okuyan bir kişi bile bulamadım, bundandır yalnızlığım. Sonra kitaplar arttı raf yapmak zorunda kaldım, arttı da arttı. Bir gün festivalde Korkuyu beklerken'i gördüm. Korsan kitapçıda yani. Sekiz liraya aldım Korkuyu Beklerken'i. İki-üç günde bitirdim. Ne zaman Oğuz Atay'dan ve Tutunamayanlardan uzaklaşsam, edebiyatın tamamından uzaklaşırım.
Rüyama da girdi Oğuz Atay. Çok mutlu oldum.

Biraz kendisinden bahsetmek gerekirse, boş değil birkere. Oğuz Atay sayesinde Franz Kafka'yı öğrendik. Nietzsche'yi öğrendik, Francis Bacon'u tanıdık. Dandini ve Dastana'yı da.
Sonra günlük hayatı böylesine kavrayan bir yazar var mıdır ki? Yoktur...


Oğuz Atay süper adamdır vesselam.

0 yorum:

Yorum Gönder